donderdag 14 januari 2010

Een nieuw jaar............dus nieuwe kansen

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets op mijn eigen blog heb geschreven. Intussen is er heel wat gebeurd. Mijn hobbyclubje is van start gegaan en iedere woensdagavond komen er drie Noorse dames bij me. We leren heel veel van elkaar. De technieken, die ik ken op het gebied van kaarten maken, probeer ik aan hen over te dragen. Ze hebben heel veel kerstkaarten geborduurd en versierd met 3D plaatjes. Ik heb wel begrepen dat alle kaarten door hen zijn verstuurd naar familie en vrienden, die er heel erg verrast over waren. Leuk toch? Maar ik steek ook heel wat van ze op. Ze leren me typische Noorse uitdrukkingen en als ik me echt goed inspan, lukt het me ook al aardig om het gesprek tussen de dames onderling te volgen. Kom ik er helemaal niet uit............dan is er gelukkig nog het Engels, het Noorse woordenboek of Liv, mijn overbuurvrouwtje, die het in hele eenvoudige woorden aan me uitlegt.


In het nieuwe jaar hebben we alweer leuke en mooie kaarten gemaakt. Deze is van woensdag de 6e januari. Ik heb hem gemaakt voor mijn broer in Nederland, die de 19e januari alweer 64 jaar wordt. Hij is een echte computerfreak, dus heel erg toepasselijk.










Op het hobbyjournaal zag ik vorige week een topic over het maken van een Easel kaart. Ben ermee aan de slag gegaan en heb het gecombineerd met 3d plaatjes. Deze is bestemd voor Annika, mijn 2e kleindochter, die de 30e januari alweer 5 jaar wordt. De 2e kaart, die iets eenvoudiger is, heeft nog geen bestemming. Maar er zal binnenkort vast wel iemand jarig zijn, die ik er blij mee kan maken.

1 opmerking:

Nicole zei

Leuke kaarten hoor mam. En je hebt inderdaad een leuk clubje vrouwen om je heen verzameld.