donderdag 4 november 2010

Gezellige knutselavond

Ja, het was gisteren weer woensdag en dat betekent een invasie van dames bij me, die het geweldig vinden om zelf kaarten te maken.
Jammer genoeg waren ze er niet allemaal, maar dat mocht de pret niet drukken. Ze zijn zo enthousiast, dat ze eigenlijk geen tijd hebben om koffie of thee te drinken. Ze komen zo tegen kwart voor 7 en gaan rond 10 uur, voldaan, weer naar huis.
Vorige week was ik zelf begonnen met haken op kaarten en ik had ze beloofd, als het mij goed lukte, dat ik het hen ook zou leren. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. In het Nederlands kan ik het wel uitleggen, maar het moet natuurlijk in het Noors.
Het patroon van de kerstklokken komt uit het hobbyjournaal nr. 58 en is ontworpen door Rina (nicknaam knutselslaaf). Heb wat foto's gemaakt, maar de dames wilden er zelf niet op. Jullie zien dus alleen handen en alle "rommel" op tafel. Iedereen heeft twee kaarten gehaakt (dat is iets wat de Noorse dames heel goed kunnen, haken en breien) en toen iedereen naar huis ging, waren de kaarten bijna af.
Het was een vermoeiende, maar wel gezellige avond.
Ans




10 opmerkingen:

Lia zei

Is toch super gezellig een knutselavondje en je leert er steeds meer van toch?
Beide partijen dan he?

Leuk hoor ben benieuwd naar het resultaat.

groetjes Lia

Karin zei

Gezellig zo'n knutselavond. Dat onderhoudt de vriendschap. Kan me voorstellen hoe je in je technische noorse woordenschat moet zoeken naar "Stokje, halve vaste, vaste, lusje, enz." (hi, hi)
Groetjes
Karin

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

dat klinkt gezellig.
Ik vind het knap dat je het toch in het noors uit kunt leggen.
zelf heb ik een eenvoudig patroon vertaald vanuit het Duits, vond ik al heel knap van mezelf, ha ha ha.

groetjes jolande

Miranda Slagboom-de Groot zei

het ziet er gezellig uit ans. kanp om het in het noors uit te leggen
groetjes miranda

Thea zei

Hoi Ans,
Het was weer gezellig zo te horen. Je kaarten zijn ook weer mooi.
Volgende week vrijdag komt mijn vriendin een dagje knutselen, en wie weet zien wij elkaar dan zaterdag op de kreadoe.
Lieve groetjes Thea

Sylvia zei

Heyyyyy Ans,

Dat ziet er gezellig uit zeg!! En wat een werk dat haken op kaarten, ik vind het altijd een wonderwerkje!
Maar uhhm ik las je berichtje en zat twee noorse vrouwtjes die naar de beurs gaan? :) Toevallig Ans en je dochter? Of andere dames met boodschappenlijstje :P whahah. Leuk hoor, nou ik zou zeggen groots in slaan, kom je lekker de tijd wel door. VOlgens mij is er weer veel moois op de beurs te vinden en hoeven we ons niet te vervelen whahaha.

Hugs
Sylvia

Unknown zei

Hoi Ans, wat leuk dat je van die gezellige knutselfoto's hebt geplaatst op je blog. Kunnen we meegenieten van je hobbyavond :-).
De handschoenen voor Nicole zijn ook geweldig mooi. Dat je zoiets kunt maken en het geduld ervoor hebt. Knap hoor !!!

Lieve groetjes, Joke

hennie8 zei

Hoi Ans
Zo , dat is je weer mooi gelukt , en dan ook nog met foto`s erbij .
Het is een mooi kaartje geworden , en zeer mooie handschoenen , wat een werk zeg. Kan me wel indenken , dat Nicole er blij mee is.
Heb nog niet veel aan de kaarten gedaan , de mannen hier aan het huis schieten niet op en ze maken er zo`n bende van, iedere keer weer poetsen , anders krijg je de cement er niet meer af. Had gehoopt dat ze vandaag hier klaar kwamen , maar nu zijn ze weer niet gekomen. Zo is het iedere dag weer wat . De buurvrouwtjes mopperen ook al , maar het helpt ook niet. Nu maar hopen , dat het de volgende week droog blijft en dat ze dan hopelijk toch klaar komen.
Wens je een fijn weekend , liefs groetjes Hennie

marieke zei

Dat ziet er gezellig uit Ans,wat is het toch een fijne hobby hé,in Denemarken zijn de vellen ook te koop, bij hobbyGros,kunnen alleen winkeliers kopen denk ik,mischien leuk om te weten.

Groetjes Marieke.

Anita zei

Hoi Ans

Wat leuk dat je weer even komet kijken op mijn blog en bedankt voor je compliment over de mannenkaart. Blijft moeilijk. Heb er vandaag nog ééntje gemaakt. Heb de smaak te pakken.
Ik vind die noorse handschoenen super. Ik kan alles breien maar hier begin ik niet aan. Heb wel ooit een noorse trui gebreid met een rondbreinaald, maar dit.....supermooi!
Je blijft wel lekker bezig daar in het hoge noorden.

Gr. Anita